Statut przedszkola
STATUT
PRZEDSZKOLA MONTESSORI POCEMON
w PRUSZKOWIE
ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
- Dla Przedszkola ustala się nazwę Przedszkole Montessori Pocemon
- Siedzibą Przedszkola jest Pruszków.
- Przedszkole znajduje się w lokalu przy ulicy Powstańców 7A lok. U2
- Ustalona nazwa używana jest przez Przedszkole w pełnym brzmieniu.
- Przedszkole prowadzi stronę internetową pod adresem: www.pocemon.pl
§ 2
- Organem prowadzącym Przedszkole jest Pogodne Przedszkole Montessori sp. z o.o., wpisane do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego po numerem KRS 0000541266,NIP 5342501819, REGON 36073268400000.
- Przedszkole posługuje się pieczęcią Organu prowadzącego Przedszkole o następującej treści:
Pogodne Przedszkole Montessori sp. z o.o.
ul. Polna 32H
05-800 Pruszków
NIP 5342501819 REGON 36073268400000 - Organ prowadzący prowadzi Przedszkole na podstawie wpisu do ewidencji placówek niepublicznych Miasta Pruszkowa
§ 3
Organem sprawującym nadzór pedagogiczny nad Przedszkolem jest Mazowiecki Kurator Oświaty.
§ 4
- Przedszkole jest placówką niepubliczną.
- Przedszkole realizuje płatne nauczanie i wychowanie w zakresie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz realizację zadań takich jak udzielanie pomocy psychologiczno--pedagogicznej, organizowanie opieki nad dziećmi niepełnosprawnymi, umożliwianie dzieciom podtrzymywania poczucia tożsamości narodowej, etnicznej, językowej i religijnej, z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa oraz zasad promocji i ochrony zdrowia
- Podstawową metodą pracy z dziećmi jest pedagogika Marii Montessori.
- Przedszkole jest ogólnodostępne dla wszystkich dzieci, których rodzice lub prawni opiekunowie pragną w nim kształcić swoje dzieci, akceptują jego charakter i postanowienia niniejszego Statutu.
- O przyjęciu do przedszkola decyduje kolejność zgłoszeń,a w przypadku większej liczby chętnych prowadzona będzie etapowa rekrutacja, której przebieg ustala dyrektor.
§ 5
- Przedszkole działa na podstawie obowiązujących w Polsce przepisów prawa oświatowego, w szczególności Ustawy z dnia 07. 09. 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. 1991 nr 95 poz. 42 z późn. zm.), Ustawy z dnia 26.01.1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. 1982 nr 3 poz. 19 z późn. zm.) oraz podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 Prawo oświatowe (Dz. U. z dnia 11/01/2017 poz. 59).
- Przedszkole działa na podstawie Statutu Przedszkola Montessori Pocemon.
§ 6
- Niniejszy Statut opracowany został na podstawie art. 84 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. 1991 nr 95 poz. 42 z późn. zm.) oraz Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 Prawo oświatowe (Dz. U. z dnia 11/01/2017 poz. 59).
- Statut został nadany przez Organ prowadzący – Pogodne Przedszkole Montessori sp. z o.o.
ROZDZIAŁ II
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
§ 7
- Nadrzędnym celem Przedszkola jest dobro dziecka.
- Przedszkole realizuje cele i zadania określone w Ustawie o systemie oświaty oraz Prawo Oświatowe i przepisach wydanych na ich podstawie, a w szczególności w podstawie programowej wychowania przedszkolnego i kształcenia ogólnego.
- Do głównych zadań Przedszkola należą:
- sprawowanie opieki nad wychowankami, zapewnienie im bezpieczeństwa oraz optymalnych warunków prawidłowego rozwoju,
- wspomaganie indywidualnego i zintegrowanego rozwoju każdego dziecka,
- kształtowanie i rozwijanie, w ramach istniejących możliwości, zainteresowań, uzdolnień i talentów dzieci oraz wspomaganie ich twórczego rozwoju,
- rozbudzanie ciekawości poznawczej wrażliwości estetycznej oraz wyobraźni dzieci,
- kształtowanie postaw tolerancji dla odmienności kulturowej, religijnej i narodowościowej oraz wrażliwości i otwartości na innych ludzi,
- nauka samodzielności, uczciwości i odpowiedzialności,
- zachęcanie dzieci do wyrażania swoich uczuć i przemyśleń oraz do otwartego kontaktu z rówieśnikami i dorosłymi,
- wychowanie w szacunku dla prawa i zasad moralnych,
- kształtowanie umiejętności obserwacji otaczającego dziecko świata,
- współdziałanie z rodzicami lub opiekunami dzieci w zakresie niezbędnym dla ich rozwoju,
- przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole.
- Środowisko wychowawcze przedszkola tworzą dzieci, nauczyciele, inni pracownicy przedszkola.
- Przedszkole może być miejscem nieodpłatnych praktyk pedagogicznych.
ROZDZIAŁ III
SPOSÓB I ZAKRES WYKONYWANIA
ZADAŃ OPIEKUŃCZYCH PRZEDSZKOLA
§ 8
- W przedszkolu, zgodnie z pedagogiką Marii Montessori, działają grupy skupiające dzieci w wieku 2.5 – 6 lat.
- Każda grupa dzieci w wieku od 2.5 – 6 lat powierzona jest jednemu lub dwóm nauczycielom.
- W każdej grupie może być zatrudniona pomoc wychowawcza, która współdziała z nauczycielem w zakresie opieki nad dziećmi.
§ 9
- Przedszkole zapewnia bezpieczeństwo dziecka w czasie jego pobytu na terenie placówki oraz w trakcie zajęć poza terenem Przedszkola (wyjścia i wycieczki).
- W wycieczkach mogą brać udział rodzice na zaproszenie nauczycieli.
- W trakcie trwania wycieczki nadzór nad dziećmi sprawuje nauczyciel oraz ewentualnie pomoc wychowawcza i rodzice, zachowując odpowiednią liczbę opiekunów w stosunku jedna osoba dorosła na 10 dzieci.
- Każda wycieczka powinna być wcześniej zgłoszona i uzgodniona z Dyrektorem Przedszkola.
- Rodzice dzieci powiadamiani są każdorazowo o wycieczkach i wyjściach, najpóźniej na dzień przed dniem planowanej wycieczki lub wyjścia.
§ 10
- Nauczyciele i pomoc wychowawcza są odpowiedzialni za bezpieczeństwo dzieci.
- W trakcie zajęć dodatkowych odpowiedzialność nad dziećmi biorącymi udział w zajęciach, spoczywa na osobie prowadzącej zajęcia dodatkowe.
- Dla zapewnienia ciągłości pracy wychowawczej i jej skuteczności nauczyciel, w miarę możliwości, prowadzi swoja grupę przez cały okres pobytu dzieci w Przedszkolu.
§ 11
- Dziecko powinno być punktualnie przyprowadzane do i odbierane z Przedszkola zgodnie z wybranym wariantem uczestnictwa.
- Odbioru dziecka dokonują osobiście rodzice, opiekunowie prawni lub inna upoważniona przez nich pisemnie pełnoletnia osoba zapewniająca dziecku pełne bezpieczeństwo. Upoważnienie winno zostać osobiście złożone przez rodziców lub opiekunów prawnych w sekretariacie Przedszkola, a osoba upoważniona winna zostać przedstawiona wychowawcy.
- Kontakt rodziców z przedszkolem jest możliwy za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub elektronicznej, telefoniczny (adres i numer telefonu widnieje na stronie www przedszkola), osobisty w godzinach pracy przedszkola. Dwa razy w roku przedszkolnym są organizowane zebrania z rodzicami, na których omawiane są bieżące sprawy przedszkola.
§ 12
Przedszkole ubezpiecza wychowanków od następstw nieszczęśliwych wypadków w ramach
opłacanego czesnego.
ROZDZIAŁ IV
ORGANY PRZEDSZKOLA
§ 13
Organami Przedszkola są:
- Organ prowadzący określony w § 2 ust. 1.
- Dyrektor Przedszkola
§ 14
Do obowiązków Organu Prowadzącego należy:
- nadzór i koordynacja zgodności realizowanych przez Przedszkole celów z założeniami Statutu Przedszkola oraz Statutu Organu Prowadzącego
- podejmowanie zobowiązań majątkowych w imieniu Przedszkola,
- zatrudnianie i zwalnianie Dyrektora Przedszkola i Dyrektora ds. Pedagogicznych,
- ustalanie wysokości wnoszonych przez rodziców opłat z tytułu uczęszczania dziecka do Przedszkola,
- zmiana Statutu.
§ 15
- Dyrektor Przedszkola kieruje działaniami wszystkich osób fizycznych i prawnych wykonujących zadania pedagogiczne na rzecz Przedszkola oraz nadzoruje wykonywanie tych zadań.
- Dyrektor Przedszkola zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki pobytu w Przedszkolu, a także uczestnictwa w zajęciach organizowanych przez Przedszkole poza obiektem do niego należącym.
- Dyrektor Przedszkola jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w Przedszkolu nauczycieli oraz pozostałych pracowników.
- Do zadań Dyrektora Przedszkola należy:
- kierowanie bieżącą działalnością Przedszkola i reprezentowanie Przedszkola na zewnątrz,
- koordynowanie opieki nad dziećmi,
- organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi Przedszkola,
- przygotowanie arkusza organizacji pracy Przedszkola,
- ustalenie ramowego rozkładu dnia z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy oraz oczekiwań rodziców/prawnych opiekunów,
- planowanie, organizowanie i przeprowadzanie mierzenia jakości pracy Przedszkola,
- opracowywanie programu rozwoju placówki wspólnie z Dyrektorem Pedagogicznym,
- kierowanie polityką kadrową Przedszkola, w szczególności zwalnianie i przyjmowanie nauczycieli i innych pracowników Przedszkola,
- gromadzenie informacji o pracy nauczycieli w celu dokonywania oceny ich pracy,
- współpraca z rodzicami oraz instytucjami nadzorującymi i kontrolującymi,
- zarządzanie majątkiem Przedszkola,
- prowadzenie dokumentacji kancelaryjno-archiwalnej i finansowej zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Dyrektor Przedszkola wydaje decyzje w zakresie przyjęcia dziecka do przedszkola.
- Dyrektor Przedszkola może podjąć decyzję o skreśleniu dziecka z listy dzieci uczęszczających do przedszkola w następujących przypadkach:
- nieprzestrzegania przez Rodziców postanowień niniejszego Statutu, Regulaminu Przedszkola lub podważania dobrego imienia Przedszkola,
- zalegania z płatnością czesnego za pobyt dziecka w Przedszkolu przez okres dłuższy niż 30 dni, w przypadku nieuzgodnienia między Rodzicami a Organem prowadzącym w formie pisemnej pod rygorem nieważności sposobów uregulowania zaległych odpłatności, po uprzednim pisemnym wezwaniu do zapłaty zaległości w dodatkowym terminie 7 dni od otrzymania wezwania,
- nieobecności dziecka w Przedszkolu ponad 1 miesiąc i nie zgłoszenia tego faktu Dyrektorowi Przedszkola,
- jeśli dziecko swoim zachowaniem powoduje zagrożenie zdrowia lub życia innych wychowanków przedszkola lub wychowawców,
- zatajenia przez Rodziców/opiekunów prawnych ważnych informacji o dziecku, które uniemożliwiają jego pobyt w Przedszkolu.
- Jeżeli uzna, że postawa dziecka lub rodziców uniemożliwiają dalszą współpracę
§ 16
- Dyrektor ds. Pedagogicznych odpowiada za poziom procesu wychowawczo-dydaktyczego i opiekuńczego w Przedszkolu.
- Do zadań Dyrektora ds. Pedagogicznych należy:
- sprawowanie nadzoru pedagogicznego zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- opracowywanie programu rozwoju placówki wspólnie z Dyrektorem Administracyjnym,
- współpraca z rodzicami oraz instytucjami nadzorującymi i kontrolującymi,
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych lub zleconych przez Organ prowadzący.
§ 17
Wszelkie spory wynikłe między organami Przedszkola winny być, w miarę możliwości rozwiązywane
polubownie.
ROZDZIAŁ V
ORGANIZACJA PRZEDSZKOLA
§ 18
- Przedszkole funkcjonuje przez cały rok szkolny z wyjątkiem dwutygodniowej przerwy w okresie wakacji ustalanej z Organem Prowadzącym podanej Rodzicom na początku września. Przerwa ta może nie wystąpić. W okresie wakacyjnym dzieci z przedszkoli prowadzonych przez organ prowadzący mogą być kierowane do jednego przedszkola pełniącego dyżur. Decyzję o przerwie podejmuje dyrektor w drodze zarządzenia i przekazuje rodzicom w formie ogłoszenia na tablicy ogłoszeń.
- Przedszkole czynne jest dla dzieci od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-17.00, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. Dopuszczalna jest zmiana czasu pracy Przedszkola, w zależności od potrzeb. Decyzję taką podejmuje dyrektor w drodze zarządzenia.
- Przedszkole przyjmuje dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat.
- Podstawą zapisania dziecka do Przedszkola jest wypełnienie „Karty zgłoszenia dziecka” i podpisanie Umowy o kształcenie przedszkolne.
- W ciągu roku dzieci przyjmuje się w miarę dostępności wolnych miejsc.
- Dzieci uczęszczają do Przedszkola w godzinach i na zasadach zgodnych z wariantem uczestnictwa wybranym przez Rodziców w Umowie o kształcenie przedszkolne.
- Podstawową jednostką organizacyjną przedszkola jest grupa obejmująca dzieci w wieku 3 – 6 lat z uwzględnieniem ich potrzeb, zainteresowań, uzdolnień.. Liczba dzieci w grupie nie może przekroczyć 25.
- Dyrektor Przedszkola powierza każdą grupę opiece jednego lub dwóch nauczycieli, a dla zapewnienia ciągłości pracy wychowawczej i jej skuteczności, pożądane jest, aby nauczyciel prowadził swoją grupę przez wszystkie lata pobytu dzieci w placówce.
§ 19
Szczegółową organizację pracy, nauczania i opieki w danym roku szkolnym określa „Arkusz
organizacyjny Przedszkola” opracowany przez Dyrektora Przedszkola do dnia pierwszego września
danego roku.
§ 20
- Organizację pracy w ciągu dnia określa ramowy rozkład dnia opracowany przez Dyrektora Przedszkola i podany do wiadomości rodziców na tablicy informacyjnej.
- Na podstawie ramowego rozkładu dnia nauczyciele ustalają szczegółowe rozkłady dnia z uwzględnieniem potrzeb i zainteresowań dzieci.
- W szczególnych przypadkach Dyrektor Przedszkola może zmienić organizację dnia (np. organizacja wycieczki, uroczystości).
§ 21
- Dokumentacja działalności przedszkola dotycząca procesu opiekuńczo–wychowawczo– dydaktycznego obejmuje, dzienniki zajęć dydaktycznych oraz dodatkowych.
- W planowaniu procesu opiekuńczo-wychowawczo-dydaktycznego uwzględnia się zasady pedagogiki Marii Montessori, zgodnie z którym działa Przedszkole.
- Realizacja podstawy programowej odbywa się w trakcie całego dnia pracy Przedszkola z uwzględnieniem ramowego harmonogramu dnia.
- W przedszkolu mogą być prowadzone zajęcia dodatkowe.
- Czas trwania zajęć dodatkowych, powinien być dostosowany przez nauczycieli-specjalistów prowadzących te zajęcia do możliwości rozwojowych dzieci i wynosić:
- Dla dzieci w wieku 3-4 lat – ok. 15- 30 minut
- Dla dzieci w wieku 5-6 lat – ok. 30 – 45 minut
- Organizacja i terminy zajęć dodatkowych ustalane są przez Dyrektora Przedszkola.
- Sposób dokumentowania zajęć prowadzonych w Przedszkolu określają odrębne przepisy.
§ 22
- Dzieci mogą korzystać z placu zabaw z odpowiednio dobranymi urządzeniami dostosowanymi do wieku dzieci i pod opieką nauczyciela.
- Placówka może organizować dla wychowanków różnorodne formy krajoznawstwa i turystyki. Organizację, program wycieczek oraz imprez dostosowuje się do wieku, zainteresowań i potrzeb dzieci, ich stanu zdrowia oraz sprawności fizycznej.
§ 23
- Rodzice dzieci uczęszczających do Przedszkola wnoszą stałą, miesięczną opłatę za usługi świadczone przez Przedszkole, zwane dalej czesnym.
- Czesne płatne jest miesięcznie, z góry do piątego dnia każdego miesiąca w 12 miesięcznych ratach.
- Czesne obejmuje koszty związane z:
- opieką i wychowaniem dziecka w Przedszkolu,
- zajęciami dodatkowymi
- zajęcia rytmiki,
- gimnastyka korekcyjna,
- język angielski
- taniec
- wyżywieniem w zakresie zgodnym z wybranym wariantem uczestnictwa,
- ubezpieczeniem od następstw nieszczęśliwych wypadków.
- W Przedszkolu mogą być prowadzone również inne zajęcia dodatkowe i terapie ustalone przez Organ prowadzący na dany rok szkolny i podane Rodzicom na pierwszym w roku szkolnym zebraniu i przez Rodziców opłacane. Dziecko bierze w nich udział wyłącznie na podstawie pisemnej zgody Rodziców.
- Wysokość czesnego ustalana jest corocznie przez Organ prowadzący Przedszkole i ogłaszane nie później niż do dnia 31 marca danego roku kalendarzowego poprzez wywieszenie informacji na tablicy ogłoszeń w budynku Przedszkola oraz zamieszczenie odpowiedniego komunikatu na stronie internetowej Przedszkola.
- Nieobecność dziecka w placówce nie zwalnia rodziców od obowiązku uiszczenia opłaty stałej.
§ 24
- Całodzienne wyżywienie dla dzieci obejmuje:
- Drugie śniadanie,
- Dwudaniowy obiad,
- Podwieczorek (w przypadku wariantu pełnego)
- Z wyżywienia przedszkolnego mogą również korzystać pracownicy Przedszkola wnosząc miesięczną opłatę w wysokości ustalonej przez Dyrektora Przedszkola.
§ 25
Działalność Przedszkola finansowana jest na zasadach określonych w Rozdziale IX Statutu.
ROZDZIAŁ VI
NAUCZYCIELE I INNI PRACOWNICY PRZEDSZKOLA
§ 26
- W Przedszkolu zatrudnia się nauczycieli, pracowników administracji i obsługi.
- W Przedszkolu może zostać zatrudniona również pomoc wychowawcza.
- Każdy pracownik zna i respektuje Prawa Dziecka.
- Liczbę nauczycieli i innych pracowników określa arkusz organizacyjny.
- Dopuszcza się możliwość pracy wolontariuszy i odbywania praktyk przez studentów studiów pedagogicznych.
- Prawa i obowiązki osób zatrudnionych w Przedszkolu określają umowy zawarte z pracownikami Przedszkola w oparciu o obowiązujące przepisy.
§ 27
- Nauczyciele zatrudnieni w Przedszkolu posiadają kwalifikacje zgodne z obowiązującymi przepisami.
- Nauczyciele prowadzą pracę dydaktyczno-wychowawczą i opiekuńczą zgodnie z obowiązującymi programami nauczania, odpowiadają za jakość i wyniki tej pracy.
- Do zadań nauczycieli należą:
- odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo dzieci w czasie ich pobytu w Przedszkolu,
- sumienne planowanie, prowadzenie i dokumentowanie własnej pracy wychowawczo-dydaktycznej i opiekuńczej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowania tych obserwacji,
- współpraca ze specjalistami świadczącymi pomoc psychologiczno-pedagogiczną, opiekę zdrowotna i inną,
- ścisłe współdziałanie z rodzicami/opiekunami dziecka w sprawach wychowania i nauczania, w szczególności w formie konsultacji indywidualnych,
- dbałości o mienie Przedszkola,
- doskonalenie zawodowe i pedagogiczne,
- inicjowanie i organizowanie imprez o charakterze dydaktycznym, wychowawczym, kulturalnym lub rekreacyjno –sportowym,
- realizacja zadań zleconych przez Dyrektora Przedszkola, wynikających z bieżącej działalności Przedszkola.
§ 28
- Pomoc wychowawcza posiada kwalifikacje zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
- Podstawowymi obowiązkami pomocy wychowawczej są:
- opieka na dziećmi w czasie nieobecności wychowawcy,
- współpraca z wychowawcą w zakresie układania rozkładu dnia i pracy w grupach,
- współpraca z innymi nauczycielami – specjalistami w prowadzeniu zajęć
- nadzór nad odpowiednim przygotowaniem dzieci do odpoczynku i korzystania ze świeżego powietrza,
- współodpowiedzialność materialna z wychowawcą za sprzęt i zabawki w Przedszkolu.
§ 29
Zakres obowiązków pracowników administracji i obsługi:
- zapewnienie sprawnego działania placówki jako instytucji publicznej, utrzymanie obiektu jego otoczenia w ładzie i czystości,
- pracownicy administracji i obsługi współpracują z nauczycielami i pracownikami przedszkola w zakresie opieki i wychowania dzieci.
§ 30
- W zależności od potrzeb możliwe jest łączenie poszczególnych stanowisk.
- Dyrektor Przedszkola powierza każdemu pracownikowi jego zakres obowiązków.
- ROZDZIAŁ VII
WYCHOWANKOWIE PRZEDSZKOLA
§ 31
- Do Przedszkola uczęszczają dzieci w wieku od 2,5 do 6 lat.
- Dyrektor Przedszkola może wyrazić zgodę na uczęszczanie do przedszkola dziecka, które nie ukończyło 3 lat w roku kalendarzowym, w którym rozpoczęło pobyt w Przedszkolu.
- Do Przedszkola może uczęszczać dziecko, któremu odroczono realizację obowiązku szkolnego, nie dłużej jednak niż do końca roku szkolnego, w roku kalendarzowym, w którym kończy 7 lat.
§32
- Dzieci w Przedszkolu mają wszystkie prawa wynikające z Konwencji Praw Dziecka, w szczególności prawo do:
- właściwie zorganizowanego procesu opiekuńczo – wychowawczo - dydaktycznego zgodnie z zasadami higieny pracy umysłowej,
- ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej bądź psychicznej oraz ochrony i poszanowania ich godności osobistej,
- życzliwego i podmiotowego traktowania oraz akceptacji,
- szacunku dla wszystkich potrzeb i poszanowania własności,
- partnerskiej rozmowy na każdy temat oraz komunikacji z dorosłymi na zasadzie równouprawnienia,
- opieki, pomocy i ochrony,
- indywidualnego procesu rozwoju i własnego tempa tego rozwoju,
- snu lub wypoczynku jeśli jest zmęczone, a nie do snu „na rozkaz”,
- Dziecko w Przedszkolu obowiązane jest do:
- przestrzegania ogólno przedszkolnego kodeksu postępowania zgodnego z normami i wartościami współżycia społecznego,
- stosowania się do przyjętych wewnątrz oddziałowych umów opracowanych przez dzieci i nauczyciela dotyczących współdziałania i współżycia w grupie dziecięcej.
ROZDZIAŁ VIII
RODZICE WYCHOWANKÓW
§33
Do podstawowych obowiązków Rodziców dziecka należy:
- przestrzeganie postanowień niniejszego Statutu,
- punktualne przyprowadzanie i odbieranie dziecka z Przedszkola zgodnie z zasadami określonymi w §11.
- terminowe uiszczanie czesnego,
- informowanie o przyczynach nieobecności dziecka w Przedszkolu i niezwłoczne zawiadamianie o zatruciach pokarmowych i chorobach zakaźnych,
- współdziałanie z nauczycielami w celu skutecznego oddziaływania wychowawczego na dziecko i określenia jego drogi indywidualnego rozwoju.
§ 34
Rodzice mają prawo do:
- uzyskiwania na bieżąco rzetelnej informacji na temat postępów, sukcesów i niepowodzeń swojego dziecka,
- uzyskiwania porad i wskazówek od nauczycieli i specjalistów w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy,
- wyrażania i przekazywania nauczycielowi oraz Dyrektorowi wniosków z obserwacji pracy Przedszkola oraz opinii na temat pracy Przedszkola Organowi prowadzącemu i nadzorującemu pracę pedagogiczną.
ROZDZIAŁ IX
FINANSOWANIE DZIAŁALNOŚCI PRZEDSZKOLA
§ 35
- Działalność Przedszkola finansowana jest z
- opłat rodziców dzieci uczęszczających do Przedszkola,
- wpisowego wpłacanego jednorazowo przez rodziców po zakwalifikowaniu dziecka do przedszkola i po podpisaniu umowy przez rodziców; wpisowe nie podlega zwrotowi również w przypadku rezygnacji przez rodziców z przedszkola; wysokość wpisowego i zasady płatności określa Organ prowadzący.
- dotacji z budżetu Gminy Pruszków zgodnie z zasadami określonymi przepisami ustawy z 7 września 1991 r. o systemie oświaty oraz Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 Prawo oświatowe (Dz. U. z dnia 11/01/2017 poz. 59).
- środków przekazywanych przez Organ prowadzący,
- darowizn oraz środków pozyskanych z programów i funduszy celowych, pozyskanych przez Przedszkole lub organ prowadzący na rzecz Przedszkola.
- Placówka może prowadzić pomocniczą działalność gospodarczą w celu pozyskania dodatkowych środków.
- Placówka prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
§ 36
Prowadzenie Przedszkola jest działalnością oświatowo - wychowawczą w rozumieniu ustawy o
systemie oświaty i jako taka nie podlega przepisom o działalności gospodarczej.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§37
Statut obowiązuje w równym stopniu wszystkich członków społeczności – dzieci, nauczycieli,
rodziców, pracowników obsługi i administracji.
§38
- Zmiany w statucie uchwala Organ prowadzący.
- Statut przedszkola nie może być sprzeczny z odpowiednimi przepisami prawa.
- Wszelkie zmiany statutu wymagają formy pisemnej i podania do wiadomości pracownikom i rodzicom nie później niż na 1 tydzień przed wejściem w życie.
§ 39
W sprawach nieuregulowanych niniejszym statutem mają zastosowanie odpowiednie przepisy Kodeksu Pracy i Kodeksu Cywilnego.
§40
Statut wchodzi w życie z dniem 07.01.2020.